Dacia are probleme majore cu acest motor: ce înseamnă asta pentru români

de: Andrei Simion
27 05. 2019

Un motor folosit de Renault pe mai multe modele, inclusiv pe Dacia, prezintă probleme majore și cauzează bătăi de cap pentru producător și clienți.

Mașinile Dacia care ar putea avea motoare defecte

H5FT este un motor pe benzină de 1,2 litri foarte popular care se regăsește pe mai multe modele al grupului Renault-Nissan.

Motorul pe benzină de 1,2 litri al mai multor modele vândute de Renault, Dacia și Nissau au probleme mari. Numărul mașinilor cu astfel de motoare defecte ar putea ajunge la 600.000. Motorul e numit 1.2 TCe pe modele Renault și Dacia și 1.2 DIG-T pe automobilele Nissan.

Acest motor a fost fabricat la Valladolid, Spania, între 2012 și 2015. Acum s-a descoperit că are un defect de proiectare care face ca în unele cazuri să apară probleme cu uleiul care duc, în timp, la cedarea acestuia.

Motorul în cauză este foarte popular și se regăsește pe modelele Duster, Lodgy, Dokker de la Dacia, Clio, Captur, Mégane, Scénic, Kadjar, Kangoo de la Renault, Qashqai, Juke, Pulsar de la Nissan și Citan de la Mercedes.

Românii s-au lovit cu astfel de probleme și automobile Dacia, Renault sau Nissan s-au oprit din funcționare. Ei au povestit că motorul are probleme cu uleiul și face ca automobilul să se oprească, fără nicio avertizare. Unii au mers cu automobilele de zeci de ori în service într-un an sau doi.

În toate aceste cazuri, deși e vorba de modele diferite, mașinile au același motor pe benzină de 1,2 litri TCe. Dacia Duster este unul dintre automobilele care are acest motor, din păcate. Duster a avut succes încă de la lansarea sa în anul 2010. În prezent, acesta a ajuns la a doua generație, dar au fost făcute mai multe modificări, cele de la nivelul motorizării fiind cele mai importante.

În 2013, a fost introdus un motor nou, turbo TCe 125 de 1.2 litri cu injecție directă. În 2015, a fost introdus motorul de capacitate 1.6 litri pe benzină, cu 114 cai-putere și un cuplu maxim de 156 Nm.